DIY Konijn

zaterdag 5 maart 2016

Zijn konijnen en hazen in Nederland ook overal te vinden? Nu de Pasen eraan komt, kun je er in München niet meer omheen. De woonwinkels staan vol met accessoires in dit thema. De welbekende eieren en gele kuikentjes zijn niet mijn smaak maar er zijn ook best hippe dingen te vinden.

Tijdens mijn bezoek aan de creatieve beurs (waar ik ook nieuwe cotton balls kocht) was er ook en workshop (paas)hazen maken. Ik vond ze er wel grappig uitzien dus heb ik mij daarvoor aangemeld. In dit artikel laat ik je zien hoe ik het gemaakt heb en hoe het resultaat geworden is.






De basis wordt gemaakt van een kegel. Je kon uit drie verschillende maten kiezen. Ik heb voor de kleinste maat gekozen. De kegel werd beschilderd met krijtverf van het merk: RHB. Dit wordt verkocht op de website van Steigerhout-Venlo. Ik heb daar net even gekeken maar die verkopen leuke dingen zeg! 

De kegel die ik gebruikt heb is 20 cm hoog. Kartonnen kegels kun je bij de creatieve winkels kopen en natuurlijk ook online. Ik heb al even op Google gezocht en er is genoeg aanbod.
Zo kun je ze o.a. hier en hier bestellen.

De kleur vond ik lastig. Ik vond namelijk de blauwe ook heel erg mooi maar omdat ik nu in de woonkamer overgegaan ben op roze, heb ik toch maar gekozen voor roze. 
De oren zijn gemaakt van dik ijzerdraad. Hier hadden ze speciale blokjes voor waar je het omheen kon vouwen. Natuurlijk kan dit ook zonder zo'n blokje doen. Daarna prik je de oren in het hoofd, wat gemaakt wordt van een piepschuim ei (7 cm hoog).

In de webshop van Rienda.nl kun je zowel de eieren als de kegels bestellen. Hier in München liggen ze bij verschillende winkels ook tussen de paasspullen.

Een klein rond balletje (ook van piepschuim) werd met een stukje ijzerdraad achterop geprikt als staartje. De snorharen zijn gemaakt van dun ijzerdraad en de neus van een halve houten kraal die je op het ei lijmt. 

Op deze foto zie je de twee kleuren verf waartussen ik twijfelde. Blauw blijft gewoon mijn kleur. Dus best goed van mezelf dat ik voor een andere kleur gekozen heb. Hebben jullie dat ook met een bepaalde kleur of kleurencombinatie?



Ik ben op dit moment bezig het uitwerken van nog een aantal leuke paasideeën. Wil je nu al meer zien? Bekijk dan nog mijn anderen artikelen over Pasen. 



Ik wens jullie een fijn weekend.

♥ veel liefs en creatieve paasgroetjes ♥



7 opmerkingen :

  1. Wat een enige haas! Ik heb vandaag ook wat zitten freubelen voor pasen, gezellig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gemaakt de paashaas!
    En om mee te doen aan een workshop is ook altijd leuk,je leert er altijd wat van!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke haas! Ik ben ook al helemaal in paasbeste stemming 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb weer een reactie van je verwijderd, op de een of andere manier laat jij er altijd twee achter ;)

      Verwijderen
  4. Wat een superleuke haas!
    Helemaal leuk voor de lente en pasen.
    Ben benieuwd naar al je andere paasblogjes :)

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs