Haal tulpen in huis op de dag van de tulp.

zaterdag 16 januari 2016



Weet je dat het vandaag de Nationale Tulpendag is? Daarom staat in deze blogpost de tulp centraal. Ik heb wat leuke interieurfoto's met tulpen bij elkaar gezocht.

Elk jaar zorgen ongeveer 1,7 miljard Nederlandse tulpen voor een lente gevoel in huis en vinden ze de vaas wereldwijd. Ook hier in Duitsland worden ze weer volop verkocht en zijn ze ook bij ons in huis te vinden. Lente is het hier nog niet. Sinds donderdag is het (eindelijk) gaan sneeuwen en een stuk kouder.

Lees verder over de Nationale Tulpendag en laat je inspireren!




                                                             Foto: IG @atiwares



Nationale Tulpendag.

Met de Nationale Tulpendag wordt het officiële tulpenseizoen ingeluid. In Amsterdam wordt de officiële aftrap gegeven voor het tulpenseizoen. Nederlandse tulpenkwekers creëren op de Dam een reusachtige tuin met zo'n 200.000 tulpen. Iedereen mag gratis op de dam tulpen plukken, in een speciaal aangelegde pluktuin. Dus ben je in de buurt, ga dan even langs en pluk je eigen bosje tulpen.
Foto: tuinen.nl

Iedereen mag, vanaf 13:00 uur, gratis een bos tulpen plukken. Wees er tijdig bij want na verwachting is de tuin rond 16:30 uur helemaal 'leeggeplukt'.

Klik *hier* voor een filmpje van vorig jaar.

Tulpen in huis.

Laat je inspireren door deze foto's. Ik ben zelf gek op roze en paarse tulpen. Witte vind ik ook mooi en gemengde bos kan ook heel mooi zijn zoals op de foto hieronder. Ik houd niet zo van de rode/oranje en gele tulpen. Welke hebben jouw voorkeur?




Deze foto komt van het leuke (Duitse) blog van House no.43. Ik volg Sabrina al sinds ik begonnen ben met bloggen. Haar style vind ik erg mooi. Tulpen in een rieten mand kwam ik op Pinterest ook veel tegen en vind ik een mooie combinatie. 

De vaas heb ik zelf opgepimpt met juteband en wit kant. 


Foto: IG @Su_Gleiss
Emmertjes zijn ook leuk om tulpen in te zetten.

Foto van het blog van: kmarielovesglitter



Het is ook leuk om tulpen te mengen met iets anders.
Zoals met gipskruit of katjes. 

Foto: @yoycehelbig

Foto: The Perrys


Tulpen bij elkaar binden geeft ook een leuk effect.

Ik sluit deze blogpost af met tulpen in een houten kratje. 

Wil je nog meer inspiratie opdoen? Kijk dan op Pinterest, daar heb ik een bord: tulpen aangemaakt. Ik ben benieuwd of jullie ook tulpen in huis hebben en welk idee je leuk vindt. 

Fijne zaterdag 

♥ veel liefs en creatieve groetjes ♥


4 opmerkingen :

  1. mooimooi...wie hou er nu niet van tulpen!!in alle soorten en kleuren vind je die al.als die eerst foto van bij jou is ,is die supermooi en zo'n schone kast!!groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist niet dat het vandaan nationaal tulpendag is/was. Super leuk! Mooie plaatjes heb je bij elkaar gezocht, zelf houd ik erg van roze tulpen met een vleugje groen erdoor. Zoo mooi..!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je plaatjes zijn prachtig!
    House no.43 is ook een favoriet van mij❤ die foto springt er voor mij ook uit!
    Fijn weekend..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, ik las het net op facebook! Had ik dat geweten....

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs