Persoonlijk ♥13 - Rondleiding door de kliniek

zaterdag 5 december 2015

De laatste dag alweer dat de Sint en zijn pieten in het land zijn. Komt hij bij jullie nog langs vandaag? De Sint is mij niet vergeten en heeft leuke post bezorgd ;)
In deze blogpost geef ik een kleine rondleiding door de kliniek, zodat jullie een beetje een idee krijgen waar ik ben.


Kijk je mee?

Deze leuke kaart kreeg ik van de Pieten uit de Streek. De Rijmpiet heeft goed zijn best gedaan want er stond een hele lange rijm in. Bedankt lieven pieten! 

Van de Snailpiet kreeg ik een lekkere chocoladeletter! Jammie!

Kleine rondleiding.

In de centrale hal zijn de postvakken. Hier vind ik elke dag mijn programma en soms ook leuke post! Ik heb een paar keer een briefje in de brievenbus gevonden met de boodschap dat ik iets op kon halen bij de receptie. Dan kreeg ik een pakket! Ik zal later laten zien wat voor leuks daar in zat! 


De foto's zijn niet allemaal even scherp. Ik maak ze met mijn telefoon en die heeft soms niet zoveel zin om een foto te maken. Zoals je kunt zien haal ik de gemiddelde leeftijd iets omlaag. Qua leeftijd hoor ik hier niet echt tussen, qua revalidatie dan weer wel. Veel mensen vragen ook wat zo'n jonge meid hier doet en vinden het interessant dat ik die Holländerin ben. 

Hier zie je de cafetaria waar ik vaak met Menno zit als hij op bezoek is en soms zit ik er ook wel alleen. Als ik behoefte heb aan aanspraak of zin heb in wat lekkers ga ik hiernaar toe. Toch vind ik het nog steeds fijn om alleen te zijn. Ik heb gewoon niet zoveel met de mensen hier. 

Ik begin het eten hier wel een beetje gezien te hebben. Het is gelukkig wel beter als in het ziekenhuis. Het ontbijt en avondeten is in buffetvorm en de warme maaltijd is hier 's middags. Dan kun je uit drie gerechten kiezen wat je voor de hele week invult op een kaartje.  Ik ben gewoon niet zo fan van het Duitse eten. Het is bizar om te zien hoeveel vlees ze hier eten. Bij het avond eten doen ze rustig 4 plakken worst op brood terwijl ik mijn brood met 1 plakje beleg. 

Het gaat langzaam beter.

Ik merk wel dat de therapieën mij goed doen. Mijn hand voelt weer normaal en mijn been wordt ook steeds sterker. Ik loop weer normaal, alleen als ik moe ben kost het me wat meer moeite. Het wordt nu wel zwaarder omdat ik het wel een beetje gezien heb hier. Ik ben nu als het goed is op de helft. Dinsdag wordt bepaald of ik de 15e naar huis kan of dat ik nog een week verlening krijg. Duimen jullie met me mee dat ik aan drie weken genoeg heb?!
Soms is het ook frustrerend om te zien dat ik bepaalde dingen nog niet goed kan. Ik zeg nog want ik ga ervan uit dat het weer goed komt! Soms word ik er wel verdrietig van. Dan moet ik geheugentestjes doen en kan ik van de 10 woorden er maar 4 onthouden. Gelukkig gaat het beter als ik de woorden vaker hoor. Ik heb meer tijd nodig om iets te kunnen maar ik kom er uiteindelijk wel.
Gister was ik mijn evenwicht aan het trainen met de fysio en dat gaat dan allemaal zo moeizaam. Het gaat beter als aan het begin maar toch baal ik ervan dat het niet goed lukt. Ik begin nu langzaam te beseffen dat het niet niks is en dat ik nog een lange weg te gaan heb. Hier is me wel duidelijk geworden dat er best veel niet in orde is. Maar het voordeel van jong een infarct krijgen is dat het herstel sneller gaat. 

Ik heb ook een mooi bejaardenbed die ik kan verstellen.
Ideaal om uitzending gemist te kijken in bed. 

Dankbaar.
Ook al heb ik het nu ff zwaar, toch ben ik blij dat ik op deze manier kan revalideren. Ik krijg hele gerichte en intensieve therapie. Ik krijg veel lieve post en berichtjes wat me onwijs goed doet. Zo heb ik toch het idee dat ik er niet alleen voor sta. Van de week kwamen er ook drie pakketjes binnen. Zo lief! Ik zal in de volgende blogpost laten zien wat voor leuks ik kreeg! 

Het rendier en de kerstman zaten daar ook bij! Het is tijd voor mijn middageten. Ik heb eigenlijk nooit trek in warm eten 's middags en mis 's avonds vaak de warme hap. Gelukkig komt Menno straks weer en gaan we vanavond lekker in de stad een happie eten. Het is hier prachtig weer dus lekker naar buiten. 

Ik wens iedereen een fijne pakjesavond.

♥Veel Liefs♥




5 opmerkingen :

  1. Sterkte Cindy, fijn dat het iets beter met je mag gaan en ik ga zeker voor je duimen of je fijn naar huis mag!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik duim met je mee. Sterkte nog voor de resterende tijd.
    Groetjes Donique
    (@happydeeys)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar je verhaal, vooral dat gedeelte van je geheugen, toch knap dat je jezelf zo staande houdt hoor!! Ik duim voor je mee en hoop dat je rond de 15e naar huis mag!!

    Liefs Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, heftig om te lezen... Heb vanmiddag meerdere keren aan je gedacht, vanwege pakjesmiddag hier. Je Sintzak is goed gebruikt en werd gebracht door twee echte Zwarte Pieten. Weet dat we er erg blij mee zijn!!
    Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pfoeh ik hoop echt voor je dat je lekker naar huis mag de 15e!
    Maar gelukkig krijg je veel leuke post en kan je je gedachten daarmee een beetje verzetten.
    Leuk om zo een kijkje te krijgen op de plek waar je nu zit.
    Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs