Snailmailvirus

zaterdag 15 augustus 2015

Ik heb het snailmailvirus behoorlijk te pakken. Het is ook zo leuk om te doen en het werkt voor mij heerlijk ontspannend. Als ik een drukke dag heb gehad, vind ik het heerlijk om even mijn snailmailspullen tevoorschijn te halen en even iets leuks te gaan maken. Er is de afgelopen tijd dan ook behoorlijk veel post binnengekomen en verstuurd. Daarnaast is het ook leuk als je aan het winkelen bent, zelfs bij de Ikea verkopen ze tape en andere spullen die je voor het snailen kunt gebruiken!

Tijd om mijn verstuurde post te laten zien!

Deze hartjessnail maakte ik voor Michelle. Ik heb de hartjes uitgesneden met de Cameo en er daarna een boekje van gemaakt. Zelf ben ik ook gek op hartjes en gelukkig de ontvangster ook.
Een andere snailmail die ik maakte is deze. De kaartjes die erin zaten heb ik met een paperclip vast gemaakt zodat Hilde ze ook weer kan gebruiken. Zoals je kunt zien werk ik graag met kraft. Alles past daarbij. Bij de Action kun je kraftkaarten + envelop kopen. Die heb ik voor de snailmail van Hilde ook gebruikt als basis.
Bij de Facebookgroep Dutch Snailmailers kun je ook meedoen aan tikkertjes. Je tikt dan iemand die een kleur of thema wenst en mag daarna zelf wat wensen. Ik tikte iemand die een snailmail met het thema beach wilde ontvangen. Aangezien ik erg van het strand hou, vond ik het wel leuk om daar iets mee te maken. De onderste twee foto's zijn van de envelop (voor- en achterkant). Oeps...alweer met kraft!
Ik gebruik niet altijd kraft hoor! Bij deze heb ik ander karton gebruikt. Ik maak niet altijd van alle snailmails foto's. Soms zitten ze al in de envelop en vergeet ik het gewoon. Meestal maakt de ontvanger er ook foto's van, die ik ook nog wel eens gebruik.
Bij deze snailmail, klap je de onderkanten naar boven en dan vouw je hem verder op tot kaartformaat. De achterkant is van hetzelfde vogeltjespapier wat je op de eerste foto ziet. Daaromheen een leuk touwtje met een kaartje eraan en zo heeft Laura een vogeltjes snailmail gekregen.  
 
 
Ik sluit af met een Caribisch tikkertje. Zoals je ziet gebruik ik dus niet alleen maar kraft. De volgende keer laat ik zien wat ik allemaal in mijn brievenbus gevonden heb. Zo leuk dat er nu regelmatig vrolijke post in de brievenbus te vinden is!

Wil je ook snailmailen? In het artikel Snailmail hoe en wat kun je er meer over lezen.

♥Veel Liefs♥

2 opmerkingen :

  1. Wat een vrolijke post allemaal!
    Leuk om te zien dat je toch steeds weer iets nieuws verzint.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een creatieve kaartjes allemaal! Vind vooral die voor Hilde erg mooi! Ga snel je snailmail artikel lezen! (:

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs