Pimp je lege flessen en potjes

zaterdag 6 juni 2015

In februari postte ik al eerder een artikel over flessen en glazen potjes. Toen heb ik leeg glaswerk met draad en band versierd. Sindsdien bewaar ik ook alle glazen potjes en flessen omdat je er hele leuke dingen mee kunt doen. Dit keer heb ik verf gebruikt om lege potjes en flessen een nieuw leven te geven.



 
Op de foto zie je een deel van mijn verzameling. Ik heb voor deze DIY de verf van de action gebruikt. Dit gaat prima. Je zou ook speciale glasverf kunnen gebruiken maar dat kost meteen veel geld. Heb je nog muurverf staan? Ook dit kun je er goed voor gebruiken. Je kunt een sponsje of een kwast gebruiken. Hieronder kun je het verschil zien. Als je een kwast gebruikt en je schildert het potje of de fles 2 a 3 keer, dan wordt hij mooi egaal (zoals het blauwe flesje). Gebruik je de spons dan geef je het potje wat structuur.
Met een lijmpistool kun je gemakkelijk iets op het glas schrijven. Daarna schilder je er overheen en heb je snel een mooi effect gecreëerd.

Als je het leuk vindt, kun je het woord daarna nog een ander kleurtje geven. Ook kun je de fles naar eigen smaak verder afmaken. De roosjes zijn gemaakt van zelfdrogend klei.

Ik raad je wel aan om het glaswerk minimaal 2 of zelfs 3 keer te schilderen. Natuurlijk tussendoor wel even laten drogen, maar dat gaat vrij snel. Het roze potje heb ik eerst met de kwast gedaan en daarna met de spons. Het wordt mooier als je 1 techniek gebruikt, of de kwast, of de spons. Nu ziet het er niet zo mooi uit als het kaarsje erin brandt.
De andere twee vind ik wel goed gelukt!

Ik heb nog wat andere voorbeelden op Pinterest gezocht, om je nog wat extra ideeën te geven. Bij deze kun je een sticker op het potje plakken, die je er later weer afhaalt. De sticker kun je in elke gewenste vorm maken.

En als laatste nog 3 flessen.  


Dus heb je nog lege flessen of potjes staan en niks te doen dit weekend?
Doe er wat leuks mee!
Fijn weekend.

♥Veel Liefs♥






2 opmerkingen :

  1. beste kan u mij zeggen of deze potjes nadien afwasbaar zijn???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou graag willen weten of er ook iets onder de verf moet, vernis ofzo ??? Alvast bedankt ��

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs