Zelf een decoratieladder maken

woensdag 1 april 2015


 

Wil je graag een decoratieladder in huis? Dit kun je gemakkelijk zelf maken.
Hier vertel ik je hoe je dat kunt doen.
 

 Eerst verf je 3 houten latten. Je kunt zelf de lengte en dikte bepalen. Ik heb er zelf eentje extra gedaan, voor het geval er iets fout zou gaan...je weet maar nooit.
 
Daarna leg je de ladder uit en bepaal je hoe breed hij moet worden.
Teken de gewenste maat af en zaag ze op de goede lengte.
 
Je kunt de ladder op verschillende manieren maken.
Ik heb gekozen voor een rechte variant, zonder overlopende treden.

Als je alles uitgemeten hebt, je wilt natuurlijk wel dat alles recht en met gelijke afstand vastgemaakt wordt, kun je de korte latjes aan de lange latten bevestigen. Ik heb dit gewoon met een hamer en spijkers gedaan.
 
 
De onderste trede heb ik net even anders gedaan. Ik heb daar een latje bovenop bevestigd zodat ik daar nog iets op kan zetten. Ook heb ik aan de zijkant nog een haakje vastgemaakt.
 
 
Wil je meer foto's van het eindresultaat zien? Ik heb er ook een blogartikel over geschreven.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs