Bezoek creatieve beurs

zondag 8 maart 2015

Ook in München was het dit weekend heerlijk weer. Kom maar op met de lente, dit weer bevalt me wel. En dat te bedenken dat het afgelopen week nog rond het vriespunt was en er donderdag zelfs nog een laagje sneeuw was gevallen. Vorig weekend heb ik een creatieve beurs in München bezocht. Toen was het echt weer om lekker binnen te blijven. Op de beurs was veel te bekijken, kopen en uit te proberen. Ik heb hier heerlijk op mijn gemak rond gelopen en weer een hoop ideeën opgedaan. En natuurlijk het een en ander gekocht.



 
Er waren ook twee stands met de Silhouette Cameo. Daar heb ik natuurlijk even een kijkje genomen. Dit biedt zoveel mogelijkheden en ik heb meteen wat nieuwe materialen gekocht. o.a. Flexfolie waarmee je kleding kunt bedrukken en vinyl, waar je o.a. muurstickers mee kunt maken.
 


Deze staat bij mij thuis ook te wachten op de eerste opdracht. Ik heb inmiddels een online workshop geboekt en genoeg materialen in huis om te beginnen. Nu nog even de tijd ervoor vinden.
 


Mod Podge is een vloeibaar hobbyproduct waarmee je kunt lijmen en vernissen. Het is een speciale lijm die bij ongeveer elk hobbyproject van post komt. Je kunt ermee plakken, aflakken, verstevigen en stofferen. Een echte allesplakker dus. Ik kom dit product overal op Pinterest en DIY websites tegen. Je kunt een harde laag aanbrengen op allerlei ondergronden zoals meubels, glas, karton, metaal, hout, canvas, tegels, muren en wanden.

Je kunt Mod Podge ook gebruiken om foto's over te zetten. Je brengt op de ondergrond een dikke laag aan en drukt je foto met de afbeelding naar onder in de Mod Podge. Dit laat je 24 uur drogen. Zodra het goed opgedroogd is, verwijder je voorzichtig de foto en is de afbeelding achter gebleven op je ondergrond. Gebruik je tekst erbij? Dan wel eerst even spiegelen voordat je het afdrukt.
Klik hier voor een voorbeeld filmpje.

Ik heb een starterspakket gekocht omdat ik heel benieuw ben naar dit product en dit graag eens wil uitproberen.


Décopatch was ook te vinden op de beurs en er werden verschillende workshops aangeboden. Er was veel keus aan papier en kartonnen voorwerpen om mee te décopatchen.


 
De keus was enorm. Wol, kralen, papier, stof, verf en allerlei andere knutselmaterialen waren er te vinden. Het leuke is dat je ook veel producten uit kunt proberen.

 

 

Voor je portemonnee is zo'n beurs minder goed.

Ik dacht bij heel veel kramen:
dat is leuk, dat wil ik ook wel eens uitproberen
daar kan ik ook wel wat mee
altijd handig om te hebben
 
Dit zijn mijn aankopen. Valt erg mee! Dit komt omdat ik thuis een kast voor heb met spullen die nog op mij liggen te wachten.
Ik heb 3 velletjes décopatch papier gekocht, paaseieren, twee stukjes stof, vinyl en flexfolie voor de Silhouette Cameo en Mod Podge om uit te proberen.
Waarschijnlijk zie je deze materlialen binnenkort op mijn blog voorbij komen.
 
Met welke materialen werk jij veel?
 
Liefs

Cindy


1 opmerking :

  1. Daar zou ik ook wel eens een toer willen doen :-), ideëen opdoen, leuke spulletjes kopen, geweldig!
    Jij bent alvast goed voorzien voor nieuwe werkjes te starten, ben benieuwd wat je allemaal nog gaat maken!
    Mod Podge heb ik al gebruikt om prentjes op hout te zetten, een heel werkje om het natte papier te verwijderen, maar wel een mooie techniek om een 'oudere look' te krijgen.
    Nog een fijne dag,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs